Omvisning i Raulåna- Nyhet

Bli med på en spennende omvisning i Oppdals herrestue, nemlig Raulåna (ved Oppdal kirke).

Raulåna står ved kirken på Vang og er en av 2 bygg som ikke befinner seg på Fjellkåsa. Det var presten Hans Bernhoft som i 1675 fikk satt opp Raulåna, først og fremst for å ha et hus der han kunne ta imot konger, embetsmenn og annet «fintfolk» på en standsmessig måte. Da Raulåna skulle restaureres av Riksantikvaren tidlig i 1990-åra, ble det bestemt at hvert værelse skulle få gjenspeile en tidsepoke i bygningens historie. En rundtur i huset blir dermed også en fascinerende historisk vandring.

Følgende datoer for oppsatte omvisninger i Raulåna: 10. juli, 24. juli og 7. august

Guide: Historiker Kjell Haugland

Engelsk omvisning kl. 11.00

Norsk omvisning kl. 14.00

Oppmøte ved Raulåna, like ved Oppdal kirke.

Billetter kan kjøpes via kulturhusets nettsider, eller kontant oppe i Raulåna.

NB! Begrensede plasser.

Bill.: Voksne kr. 50,- Barn kr. 25.

Grupper kan også bestille omvisning både på museet, gravfeltet Vang og Raulåna utenom åpningstid.

Ta kontakt på vår bookingtelefon:  415 11 509 eller kontakt oss på epost: post@oppdalsmuseeet.no

Velkommen!